Škoda Octavia oslavuje 7 miliónov vyrobených kusov, tak sme sa rozhodli zrekapitulovať modely od vzniku až po súčasnosť.
Prví krát sme o Octavií mohli počuť v roku 1959. Bol to 8. povojnový model a práve preto dostal názov „OCTAVIA“. Octavia vznikla modernizáciou vozidla Škoda 445 tiež známy ako Spartak. Auto s karosériou tudor bolo vyrábané do roku 1964 a verzia kombi sa vyrábala až do roku 1971. Spolu bolo vyrobených cca 286 000 vozidiel.
Škodovka si dala pauzu a nový model Octavia priniesla až v roku 1996 s označením Octavia I. Je to prvý model automobilky ktorý bol komplete vyvinutý pod patrónom koncernu VW. Model sa vyrábal až do roku 2010, pri čom od nástupu 2. generácie v roku 2004 sa premenovala na Octavia Tour I. Výrobca kládol veľký dôraz na bezpečnosť a tak ste mohli nájsť v Octavií predné aj bočné air-bagy ktoré sa v tom čase pridávali iba do prémiových tried. Tým že sa model vyrábal až do roku 2010 dosiahol úctihodný počet kusov 1 442 100.
Ako sme už písali, popri výrobe Octavie I sa v roku 2004 začal vyrábať II. generácia. Výraznou novinkou tejto generácie bola varianta RS TDI. Základná výbava tejto generácie obsahovala ABS a kotúčové brzdy na všetkých kolesách. Škodovka chcela konkurovať silným SUV vozidlám a tak v roku 2007 predstavila verziu Combi Scout. V roku 2008 bol predstavený facelift ktorý zaujal hlavne prednými svetlometmi. Z tejto generácie sa do roku 2012 vyrobilo 2 500 000 kusov.
V roku 2012 nám Škodovka predstavila III. generáciu Octavie. Tak isto ako predošlá verzia ponúkala 2 karosárske verzie. Obzvlášť sa popularite tešila verzia Combi. V roku 2017 nám automobilka predstavila facelift. Medzi najväčšie zmeny patrili delené predné svetlomety ktoré boli halogénové (za príplatok LED) a širší rozchod zadných kolies. Auto poháňal aj nový 1,0l motor ktorý sa prvý krát objavil až vo faceliftovej verzii.
V roku 2020 sa začal vyrábať IV. generácia. Najväčšou novinkou je hybridná verzia s motorom 1,4 TSI spojený s elektrickým motorom. Najväčšie obavy sa bohužiaľ potvrdili a nová generácie bude o poznanie drahšia ako jej starší kolegovia. Cena začína na 17 470€ a vyšplhať sa môže až na 31 000€. Nová Octavia ponúka množstvo moderných technológií ktorými sopravedlňuje vyššiu cenu (virtuálny kokpit s 10″ monitorok, fullLED Matrix svetlomety, automatické zastavenie auta ak sa šofér prestane venovať riadeniu…) v skratke je nabitá novými funkciami ale stojí to za tú sumu?? Každopádne čo sa nedá vytknúť je vzhľad. Uberá sa trochu iným smerom ako predošlé verzie ale nám sa to páči.